دانشگاه پیام نور و مشکلات دانشجویان
اما در مورد دروس اصلی . پایه و تخصصی امتحان پایان ترم از ۱۴ نمره بوده و ۶ نمره ی باقی مانده توسط استاد مربوطه مستقیما وارد میشود ( برای مثال شما در امتحان پایانی از ۱۴ نمره شدید۶ آنوقت استاد می تواند با دادن نمره ی میان ترم ۴ . ۵ یا ۶ به شما موجب قبولی شما شود!!!)
در مواردی که دانشجویی در کلاس های درسی شرکت نکند و استاد به او نمره ی میان ترم ندهد نمره ی درس این دانشجو در امتحان پایان ترم در ۱۰ ضرب و بر ۷ تقصیم می شود ( در صورت کسب نمره ی ۷ از ۱۴ نمره ی شما به این صورت محاصبه میشود : ۷/۱۰*۷=۱۰ )
در زیر نکات مهمی را در رابطه با دانشگاه پیام نور و گوشه ای از مشکلات این دانشگاه و دشواری های تحصیل برای دانشچویان را مشاهده می نمایید:
۱) امتحانات هماهنگ کشوری
۲) سر فصل های سنگین کتابهی دانشگاه پیام نور ( حجم کتابها معمولا بسیار زیاده )
۳) مطالعه ی کل کتاب درسی برای امتحان ( بر خلاف دانشگاههای دیگر که معمولا جزوه ی ۲۰ صفحه ای استادشان را برای امتحان مطالعه می کنند! دانشجویان در پیام نور باید کل کتاب را مطالعه کنند چون سوالات از کشور می آید
۴) تستی بودن ۸ نمره از امتحان پایان ترم و تصحیح توسط دستگاه
۵)کلاس های درسی کم و معمولا به صورت رفع اشکال ( معمولا برای هر درس ۳ واحدی شاید ۵۰۰ صفحه ای ۸ تا ۱۰ جلسه ۳ ساعته کلاس داریم که عملا اون ۳ ساعت تبدیل به حداکثر ۲ ساعت میشود)
۶)ترم تابستان خیلی سخت ( در ترم تابستان دانشگاه پیام نور کلاسی برگذار نمی کند بنابراین از ۶ نمره ی میان ترم هم خبری نیست و امتحان از ۲۰ نمره محاسبه می شود)
۷) دانشجویان در اکثر مراکز پیام نور از عدم برنامه ریزی صحیح کلاس ها رنج می برند و معمولا برنامه ها چندین بار دچار تغیر می شوند
۸) یکی دیگر از مشکلاتی که امیدواریم هر چه سریع تر بر طرف شود این است که بر خلاف دانشگاههای دیگر در دانشگاه پیام نور هنگام انتخاب واحد نام اساتید هر درس و برنامه برگذاری کلاس ها مشخص نیست
۹)نداشتن غذا خوری هم یکی دیگر از موارد قابل ذکر است ( البته چدیدا در بعضی از مراکز بزرگ این امکان فراهم شده)
۱۰) اکثر مراکز و واحد های پیام نور فاقد آزمایشگاه مجهز می باشند
.
.
.
.
این مشکلات گوشه ای از مشکلات بود که توسط انجمن فناوری اطلاعات بیان شد
منتظر نظرات و سوالات شما در مورد دانشگاه پیام نور هستیم
با سلام